<div style='color: #000;'>415 gezinnen</div><div style='color: #d9782d;'>krijgen noodhulp</div><div style='color: #d9782d;'>Voedselbank Den Bosch</div> <div style='color: #000;'>Minder dan 0,5 % van verspild voedsel</div><div style='color: #d9782d;'>bereikt ons</div> <a href='http://voedselbankennederland.nl/nl/voedselveiligheid.html'><div style='color: #000;'>Voedselveiligheid</div><div style='color: #d9782d;'>speerpunt</div><div style='color: #d9782d;'>in strategie</div></a> <a href='http://voedselbankennederland.nl/nl/ideale-boodschappenlijst.html'><div style='color: #000;'>Verse groenten erg gewild</div><div style='color: #d9782d;'>bij de voedselbanken</div></a> <a href='https://den-bosch.voedselbankennederland.nl/nl/marktkoopman-rene-froger-deelt-hartverwarmende-soep-uit-voor-voedselbank.html'><div style='color: #000;'>Ambassadeur René Froger</div><div style='color: #d9782d;'>helpt in strijd tegen armoede</div></a> <div style='color: #000;'>8300 vrijwilligers</div><div style='color: #d9782d;'>stellen wekelijks</div><div style='color: #d9782d;'>pakketten samen</div> <div style='color: #000;'>Postcode Loterij steunt </div><div style='color: #d9782d;'>de voedselbanken</div>

ABN AMRO Commercial Finance schenkt 20.000 kommen soep aan voedselbank Den Bosch!

Goed doen gaat dit jaar haast vanzelf bij ABN AMRO Commercial Finance. Alleen in 2018 doneerde dit account van cateraar Appèl al liefst 20.000 kommen soep aan de voedselbank Den Bosch. Dit is het gevolg van een samenwerking waarbij het bedrijfsrestaurant soepen van Soupalicious serveert. Want: met elke kom Soupalicious doneer je automatisch ook een kom soep aan de voedselbank bij jou in de buurt.

Een heel mooi resultaat dat volgens de Bossche voedselbankvoorzitter Frans Koeman absoluut naar meer smaakt: ‘Onze klanten zijn er heel erg blij mee. De soepen zijn een lekkere en gezonde aanvulling op het voedselpakket, dus onze dank aan ABN AMRO en Appèl is groot!’

Ook roemt Koeman de verdere samenwerking met ABN AMRO Den Bosch en de Bossche cateraar Appèl: ‘ABN AMRO heeft dit jaar via de eigen foundation geld geschonken waarmee we Sinterklaascadeaus hebben gekocht voor kinderen van ouders die bij onze voedselbank lopen. En ook met Appèl hebben we een heel goede band. Zij financieren de Voedseltuin waaruit wij veel mooie, biologische groenten krijgen.’

Erwin Kotten, rayonmanager van Appèl Catering, is eveneens positief over de samenwerking: ‘Als cateraar willen we ook maatschappelijke impact hebben. Soupalicious is daar een mooi voorbeeld van. Misschien leveren we wat marge in, maar we dragen daardoor wel bij aan de voedselbanken en dat doen we heel graag. Daarnaast zijn het gewoon ook lekkere soepen, gemaakt van goeie groenten die anders worden vernietigd.’

Fotobijschrift: ABN AMRO-locatiemanager Hanny van Kaathoven en Appèl rayonmanager Erwin Kotten (links en 2e van links) overhandigen symbolisch een zak soep aan Frans Koeman.  Rechts Soupalicious-founder Milco Aarts

Deel dit nieuws